Тема: «Що таке толерантність?»
Мета: пояснити учням значення
слова «толерантність», виховувати в учнів терпимість та почуття поваги.
Сьогодні ми з вами будемо знайомитися з
основними принципами толерантності. Термін толерантність у тлумачному словнику
пояснюється як терпимість до чужої думки, вірування, поведінки. Толерантність є
основою людських взаємин, уміння жити за принципом: стався до людей так, як ти
хочиш, щоб вони відносилися до тебе.
Ознаки
толерантності.
Центральним завдання нашого уроку є
вироблення основних принципів толерантності. Для цього на дошці висить плакат,
де ми запишемо ці принципи.
Вчитель пропонує учням підібрати синоніми до
слова толерантність (терпимість). Наприклад:
співчуття, повага до чужої думки т.д.
Кожен учень називає по одному слову -
синоніму.
Після цього учні стараються обрати 4-5 слів,
які б найкраще розкривали суть терміну толерантність. Ці слова записують на
плакаті. Надалі ці слова будуть основними критеріями оцінки життєвих ситуацій з
точки зору дотримання толерантності у відносинах між людьми.
Клас ділимо на групи по 5 - 6 чоловік. Для
того, щоб пожвавити роботу класу, поділ на групи слід провести у формі гри:
Наприклад: Діти сідають в порядку черговості
місяців року і тоді діляться на групи 5-6 чол. (по порядку).
Толерантність у людських стосунках.
Групам пропонується для обговорення ситуацію з життя людей.
Групам пропонується для обговорення ситуацію з життя людей.
Ситуація:
Я - вісімнадцятирічний хлопець. Моє ім'я Дмитро. Я - лівша. У всьому, чим би я не займався, а
саме: коли малюю, пишу, б'юсь — я віддаю перевагу лівій руці. Права ж на
другорядних ролях. Як може здатися нічого незвичного в цьому немає, але
пояснити це іншим є досить важко.
В початкових класах, я довго не міг
зрозуміти, чому вчителька б'є мене лінійкою по руках, заставляючи перекладати
ручку в праву руку. "Чому"? - питав я.
"Так треба!" - відповідали мені. Я
не розумів. За те пам’ятаю сльози, з якими я, затиснувши ручку правою рукою,
малював каракулі в зошиті, а потім знову отримував зауваження за мазанину
Завдання: Визначити як саме проявилась
нетерпимість людини до людини, та спробувати виправити ситуацію, запропонувати
свою модель.
Кожна група працює окремо. При вироблені
своїх моделей учні користуються критеріями оцінки толерантності, що є на
плакаті. На всю роботу відводиться 15 хв. По завершенні кожна група презентує
результати своєї роботи.
Немає коментарів :
Дописати коментар